<

Natuurlijk kiezen we voor duurzaamheid. 
De wereld van nu – en vooral die van morgen – vraagt om nieuwe productiemethodes en innovatieve recycling. Onder het motto ‘We care about your plants & our planet’ is Desch Plantpak continu bezig het assortiment voor de professionele tuinbouw verder uit te breiden met producten die het milieu ontzien. Met de merken D-Grade®, Recover® en D-Tect voorziet Desch nu in elke behoefte aan milieuvriendelijke potten en trays.
Voor de productie van D-Grade® wordt gebruik gemaakt van Groene Elektriciteit.
Rethink Plastics. 
Rethink is in 2017 gelanceerd als gezamenlijk initiatief van de kunststofproducerende en -verwerkende industrie in Nederland. Hiermee positioneert de branche zich als actieve gesprekspartner binnen de Nederlandse economie en samenleving. Desch Plantpak is lid van Rethink en onderschrijft het belang om op een duurzame en efficiënte manier producten te fabriceren. Wij gebruiken vrijwel uitsluitend gerecycled plastic voor de productie van kunststof potten en trays. De restanten die tijdens de productie ontstaan, worden opnieuw als grondstof in het productieproces gebracht. Met Rethink zetten wij ons in voor het behoud van plastic als materiaal voor de  toekomst, maar dan verantwoord: met een scherp oog voor nut, veiligheid, duurzaamheid, gebruik en hergebruik, recycling en innovatie. En met een heldere visie op hoe de industrie kan bijdragen aan CO2-reductie én aan de circulaire economie. 
Meer weten over Rethink? Kijk op rethinkplastics.nl.

 

1 oktober 2019:

Rethink: Plastic Waarheid vs. Plastic Fabel. 
"Er heerst momenteel veel onbegrip over plastic. Zo wordt plastic veel (soms onterecht) bekritiseerd op social media. Aan Rethink de taak om een tegengeluid te geven en de waarheid boven tafel te krijgen!
Met deze campagne Plastic Waarheid vs. Plastic Fabel brengen we nuance in het debat over plastic aan door middel van 8 Feiten&Fabels. De fabels zijn voornamelijk gebaseerd op de misvattingen die heersen onder de Nederlandse consument. De feiten geven weer hoe het werkelijk zit. De campagne duurt in totaal 9 weken en start op donderdag 26 september. Elke week lanceren we één nieuw Feit&Fabel, terug te vinden met tekst en uitleg op deze campagnepagina. We hebben hiervoor herkenbare video’s gemaakt waarbij eerst de fabel verschijnt en vervolgens het feit. Duik in de Feiten&Fabels en kom erachter wat jij DACHT te weten en wat je NOG niet wist over plastics."

Meer weten over de waarheid vs fabel van plastic? Kijk op rethink-plastic-waarheid-vs-plastic-fabel